
Online markedsføring og programmering bør gå hånd i hånd!
ANNONCE
Har man en virksomhed, som gør sig til på nettet, og hvor man ønsker så meget synlighed som muligt, så er det naturligvis en selvfølge, at man skal have styr på markedsføringen på nettet. For dog at kunne få markedsføringen til at spille på bedst mulig vis, så kræver det, at man har en velfungerende hjemmeside, som dels er optimeret efter spillets regler, og som dels kan håndtere et større pres af besøgende.
Ofte er sagen dog den, at hjemmesider ikke er optimeret til at få maksimal eksponering hos de forskellige markedsføringskanaler, der i dag findes på nettet. Det kan skabe store problemer for ejeren af virksomheden, som i den bedste tro har investeret store summer i at få sin hjemmeside programmeret.
Få en SEO-ekspert til at kigge hjemmesiden igennem
Et af de steder, hvor det især kan mærkes, når hjemmesiden ikke er blevet programmeret med markedsføring for øje, er indenfor SEO-verden. En hjemmesides opsætning, kode og hastighed kan have ekstremt meget at sige, når det handler om at vinde de sjove placeringer på Google.
Man kan derfor med fordel få en SEO-ekspert til at kigge siden igennem og komme med de rettelser, der måtte være, før programmøren leverer den endelige side.
Det kan godt koste nogle penge at skulle have en ekspert indenfor SEO til at lave en teknisk on-page analyse, men disse penge vil langt de fleste gange være givet ekstremt godt ud, når du i fremtiden investerer i at få din hjemmeside placeret på de konverteringsskabende placeringer i Googles søgeresultater.
Kan din hjemmeside klare presset fra Facebook annoncering?
Når først du får en masse besøgende ind på din hjemmeside, så ønsker du naturligvis ikke, at hjemmesiden går ned. Det ville være en katastrofe. Derfor er det en god idé at sikre dig, at din hjemmeside kan klare den belastning, som der eksempelvis kan være ved at køre Facebook annoncering.
Det, som man ofte ser, er problemer på hjemmesider, som bliver delt af store influencers. Det massive pres der kommer på en hjemmeside, kan sagtens få hjemmesiden til at give op, og det kan betyde mange omsætningskroner mistet. Derfor bør du altid tjekke op på, om din hjemmeside vil kunne klare et pludseligt pres fra mange hundrede besøgende på én gang.
Spørg hellere en gang for meget end en gang for lidt
Du har måske allerede spurgt din programmør om en masse ting – men i vores optik handler det i høj grad om, at du skal føle dig sikker på, at det du har investeret i, rent faktisk er i orden. Derfor bør du hellere stille et spørgsmål for meget end et spørgsmål for lidt. Det er en investering i din virksomhed, og du skal derfor også være sikker på, at din hjemmeside er gearet til den vækst, som du arbejder hen imod.