
SEO baner vejen til mere online synlighed
Ønsker du at få flere besøgende til din hjemmeside, og kunne du tænke dig at rangere højere i de organiske resultater på søgemaskinen? Så læs med her.
Nøgleordet til at få din virksomheds hjemmeside til at rangere højere og dermed opnå mere trafik er optimering – nærmere bestemt søgemaskineoptimering. Grundigt optimeringsarbejde vil nemlig have en afgørende betydning for, hvorvidt din hjemmeside får synlige placeringer på søgemaskinen.
Sådan optimerer du din hjemmeside
Søgemaskineoptimering – som typisk kaldes SEO – handler groft sagt om, at du ændrer på specifikke parametre på din hjemmeside, som får den til at få mere synlighed på søgemaskinen. Ved søgemaskiner forstås eksempelvis Google eller Bing.
For at opnå gode placeringer på søgemaskinen er der overordnet tre områder, du bør holde dig for øje og foretage dit optimeringsarbejde ud fra. Disse områder tæller teknisk SEO, content og linkbuilding. Det kan være vanskelligt at vurdere, hvilke konkrete tiltag inden for disse områder, du bør lave, når du skal optimere. I det hele taget kan det være svært at finde ud af, hvor du skal starte dit optimeringsarbejde. Heldigvis kan du hente hjælpe hos et webbureau, der har professionelle SEO-specialister tilknyttet til at foretage optimering af websitet til Google
Hvis du derimod kunne tænke dig at kaste dig ud i det optimerende arbejde selv, så får du her en forklaring på, hvad du overordnet bør vide, inden du giver dig i kast med SEO, og herunder hvad punkterne teknisk SEO, content og linkbuilding handler om.
Teknisk SEO
Når du beskæftiger dig med parameteret teknisk SEO, så handler det om din hjemmeside. Det er vigtigt, at din hjemmeside spiller i forhold til opbygning, struktur og brugeroplevelsen. Herunder bør du arbejde med at få et hensigtsmæssigt design af din hjemmeside, sikre en god brugeroplevelse ved at sørge for, at din side er hurtig og nem at navigere rundt på samt strukturere dine data.
Content
For det første er det vigtigt at have noget content på sin hjemmeside, der beskriver ens produkter. Det kunne være i form af artikler, billeder og video. Derudover bør det content, man har på sin hjemmeside, stemme overens med brugernes søgeintention. Derfor bør du sætte dig ind i, hvilke ord brugerne søger på og inkorporere disse ord i dit content.
Linkbuilding
Via linkbuilding skaber du autoritet til din hjemmeside gennem links. Jo flere, der peger på din virksomhed ved at linke til den, jo mere autoritet opnår du, og jo højere rangeres du på søgemaskinen.
Start med SEO allerede i dag
Søgemaskineoptimering vil altså være en oplagt mulighed for at komme til at ligge højt blandt søgeresultaterne på søgemaskinen og dermed sandsynliggøre, at brugerne klikker ind på din hjemmeside fremfor dine konkurrenters.
Derfor er det bare om at komme i gang med optimeringen! Hvis du begynder med det samme og arbejder indgående med det, skal du ikke vente længe, før du vil opleve en stigning i besøgstallet på din hjemmeside.
Men husk på, at det er vigtigt, at du ikke kun optimerer på et af punkterne. Sørg for at bringe alle punkterne i spil i dit optimeringsarbejde – så vil du få et bedre resultat.