Hvad er nyt indenfor SEO-optimering?
Annonce
Der sker hele tiden udvikling og ændringer i SEO-verdenen, og det kan være svært at følge med. Det er ikke bare virksomheder der er begyndt at gå op i SEO, det er også noget der har sprædt sig til helt vanlige privatpersoner, der laver affiliatemarketing og andre former for virksomheder på nettet, der gør kundskab om SEO helt nødvendigt. Her kigger vi lidt nærmere på hvad der er nyt indenfor SEO-optimering.
Hvad sker der i SEO-verdenen?
Det kan være svært at følge med i alle de ændringer der konstant foregår i SEO-verdenen. Der er hele tiden ting der sker når søgemaskiner som google opdateres, og der er ingen der kan sige at vide eksakt hvad det er søgemaskinerne ser efter når det beslutter hvem der skal ranke. Der
Det er først og fremmest vigtigt at vide at søgemaskineoptimering ikke kun drejer sig om Google. Søgemaskineoptimering fokuserer nu også på en hel del andre søgemaskiner, det er for eksempel tale om Yahoo, Bing, Amazon, Apple App-store og ikke mindst YouTube. Hvis du skal hyre et SEO-bureau til at lave SEO for din virksomhed, kan det være en god ide at beslutte på forhånd hvilke søgemaskiner I skal optimere i, i stedet for at kun fokusere på at være nr 1 i google, som er manges største ønske.
Bevæger os væk fra dyre annoncer
Vi er nu nået til et punkt indenfor SEO optimering, hvor markedet er lidt mættet når det kommer til dyre annoncer og kliks. Det der sker når man vælger at fokusere på at betale for dyre kliks og annoncer, i stedet for måske å optimere indhold og fokusere på kvalitetsindhold der skaber værdi for læseren.
Nu er der i stedet meget større fokus på at skabe kvalitetsindhold, såkaldt content marketing, end at købe dyre kliks of annoncer.