Giv din virksomhed flere kunder
Annonce
Når du, som virksomhedsejer, skal tilegne dig nye kunder, så handler det meget om hvilket førstehåndsindtryk du giver. Ingen ønsker at benytte sig af en virksomhed, der ikke virker imødekommende, professionel eller glade for deres eget produkt. Udfordringen ligger i dag i, at internettet skaber større konkurrence for din virksomhed. Du er ikke blot lokal, men global, ligeledes er alle de andre, og det kan derfor være svært at skille sig ud blandt mængden.
Gør din hjemmeside mere spiselig
Fordi internettet netop er blevet kilde til den meste viden, så er det her du kan fange dine nye kunder. Hjemmesiden er det første kunderne ser. De ser herpå inden de griber telefonen og ringer. Hvordan får du dem så til at ringe? Overskuelighed og design er hertil nøgleordene. Er hjemmesiden letlæselig og overskuelig at begive sig rundt på, så vil dine kunder nemmere kunne korrigere rundt på siden og blive klogere på netop dit produkt. Ligeledes skal designet også være overskueligt. Er der en masse farver og figurer over det hele, så mister man overblikket. Er din hjemmeside rodet, så vil kunden få indtrykket af, at din virksomhed også er det.
Sæt den rette medarbejder til at besvare opkald
Når du har fået dine kunder til at kontakte din virksomhed, så er førstehåndsindtrykket ej ovre endnu. De har kun set ydersiden og nu inviteres de indenfor til medarbejderne. Du skal altså udvælge en medarbejder, som brænder for virksomheden og emmer af imødekommenhed. Stemmen der modtager opkaldet skal være varm, glad og frisk. På den måde får kunden en fornemmelse af stemningen i virksomheden og dine medarbejderes ønske om at hjælpe jeres kunder på bedst mulig vis. Med dansk erhvervstelefoni, får du mulighed for at gøre omstillingen til andre medarbejdere glidende og enkel, så det ikke volder problemer for kunden. Er der styr på dette, vil det give et indtryk af overskud.
Vær opsøgende
Når du skal finde nye kunder, er det desuden vigtigt ikke at forvente, at de kommer til dig. Du skal være opsøgende og gøre dig synlig på markedet. Dette gør du ved at gøre reklame på nettet. Opret en Facebook-konto, få en reklame i avisen eller ring rundt til potentielle kunder. Viser du engagement på denne måde, så vil dine kunder tro mere på, at du virkelig er opsat på at hjælpe og yde et godt stykke arbejde. Det viser også, at du arbejder hårdt. Gjorde du intet for at få PR, ville det ikke fremstå som om du gjorde noget ekstra.