Derfor er det vigtigt at bruge Google Tag Manager
En af de klare fordele ved at annoncere på nettet er, at du kan måle på det meste. Du får et hav af data, der gør det muligt at måle på, om din indsats kaster noget af sig. Det kræver dog, at du bruger det rette værktøj, hvis du vil sikre, at du får den data du skal bruge. Til dette formål er du bedst stillet med Google Tag Manager.
Der er op til flere gode grunde til, at du bør gøre brug af dette værktøj. Det er dog ikke blot, hvis du arbejder med marketing på egen hånd, men også, hvis du fx driver en webshop e.l. Det er et værktøj, der er udviklet til at behandle din data på en sådan vis, at du kan få et overblik over, hvordan din markedsføring klarer sig.
Hvad er Google Tag Manager?
Der skal ikke være nogen tvivl om, at Google Tag Manager (GTM) er et effektivt værktøj. Det er et værktøj, der fungerer som et led mellem dit website og diverse tracking-værktøjer. Det er et værktøj, der blandt andet gør det muligt at måle besøgende på dit website, men også langt mere specifikke handlinger end dette.
Det er også muligt at bruge det til at spore henvendelser via kontaktformularer, tilmeldinger til nyhedsbrev, opkald samt e-handel i form af transaktioner og omsætning på din webshop. Ikke nok med det, er det endda også muligt for dig at sende alt din data videre til andre analyseværktøjer og annonceplatforme.
Det er blandt andet muligt for dig at sende data videre til Google Analytics, Facebook Ads, Pinterest Ads og et hav af andre tredjeparts programmer.
Hvad kan man bruge Google Tag Manager til?
Hvis du har et ønske om at få en bedre forståelse for, hvordan din digitale marketing klarer sig, er det en god idé, at du gør brug af Google Tag Manager i samarbejde med Google Analytics. Det er et værktøj, der gør det muligt at bearbejde og behandle din data på en sådan vis, at det skaber både et godt indblik og overblik.
Fx er det muligt for dig at evaluere, hvilke af dine kanaler, der skaber flest konverteringer, leads, tilmeldinger til dit nyhedsbrev osv. Med andre ord, er det et værktøj, der kan give dig et komplet overblik over, hvordan du bedst kan prioritere dit marketingbudget. Du kan nemlig se, hvor du får størst værdi for dine penge.
Bør alle bruge Google Tag Manager?
Der skal ikke herske tvivl om, at alle bør benytte Google Tag Manager. Det er et værdifuldt værktøj, der kan sikre, at du bearbejder din data på bedst mulig vis. Som følge af dette, er du også sikret, at du kan bruge din data til at opnå den bedst mulige performance med din digitale marketing.
Benytter du ikke allerede Google Tag Manger i forbindelse med din digitale markedsføring? I så fald kan det kun gå for langsomt med at komme i gang. Det er et meget værdifuldt værktøj, som kan hjælpe dig med at maksimere din online markedsføring.